utorok 8. septembra 2015

Návod Fallout 3 - Skryté úlohy

1. Feťák Leo

V Megatone má v centre Leo Stahl reštauráciu Brass Lantern. Oproti má kliniku doktor Church. Pohovorte si s doktorom a spýtajte sa na jeho pacientov. Aby sa vám zdôveril ho môžete ukecať (Rečníctvo), alebo presvedčiť ako kolega (Medicína). Keď ho presvedčíte, povie vám, že Leo Stahl je závislý na Jete. Nikto to nevie a na neho nedá, tak navrhne, že by ste mu možno mohli dohovoriť. Zájdite do Brass Lantern. Pracuje tam aj jeho sestra Jenny Stahlová a brat Andy Stahl. Povedzte mu, že viete o jeho závislosti a prizná sa.

Môžete mu navrhnúť, že o jeho závislosti nikomu nepoviete, ak vám za to niečo dá. Samozrejme máte za toto jednanie zlú karmu. Leo vám povie, že vás môže zásobiť drogami. Ak máte záujem, v noci sa za ním máte zastaviť. Cez deň je to totiž slušný človek pracujúci v reštike a v noci sa zdržiava v zariadení na spracovanie vody (Water Treatment Plant). Keď ho tam v noci nájdete, tak vám ponúkne na predaj zo svojich zásob (Buffout, Jet, Med-X, Mentats, Psycho a Stimpack).
Môžete mu ponúknuť pomoc. Bráni sa, že pomoc nepotrebuje, pretože tým nikomu neubližuje. Ak mu v tom dáte za pravdu, tak mu nepomôžete, ale získate kontakt na dílera drog. V podstate je to rovnaká možnosť ako ho vydierať, akurát nezískate zlú karmu.
Posledná možnosť je pokúsiť sa mu naozaj pomôcť. Ponúknite mu pomoc a s dostatočným rečníctvom ho presvedčte, aby s tým pre dobro svojej rodiny prestal. Súhlasí a aby nebol v pokušení, dá vám kľúč od jeho stola v čističke vody (Water Tretament Plant). Tam nájdete jeho zásoby (rovnaké, ako ponúka na predaj) a môžete si ich pokojne vziať.


2. Inštalatér v Megatone

Pri zariadení na spracovanie vody (Water Treatment Plant) v Megatone je miestny údržbár Walter. Cez deň je vnútri, alebo postáva pred budovou, až večer vyráža do mesta. Ak sa ho spýtate, či nepotrebuje s niečím pomôcť, tak sa posťažuej, že potrubie na niektorých miestach presakuje, no on nemá čas sa tomu venovať a pátrať, kde je potrubie poškodené. Podľa tlaku odhaduje, že sú minimálne tri úniky vody.
Ak sa rozhodnete, pomôcť, tak nájdite v meste tri poškodené potrubia a opravte ich. Potrebujete na to Opravovanie minimálne na úrovni 30. Prvé poškodenie je na potrubí, ktoré vedie od vstupu do mesta popri schodoch vedúcich dole k bombe. Nemôžete to minúť. Druhé poškodenie je pri potrubí pod obecným domom (Common House). Vedú k nemu schody priamo zdola, z námestia od bomby. Tretie poškodenie je na potrubí, ktoré je nad Kostolom Detí Atómu. Choďte na plošinu, kde je obchod „Craterside Supply“ a odtiaľ skočte na strechu kostola a opravte potrubie.
Keď opravíte všetky tri potrubia, vráťte sa za Walterom. Ďakuje vám, že ste to opravili, no zároveň povie, že je len otázkou času, kedy sa zas niečo pokazí a ocenil by, keby ste mu nosili železo. Za odmenu dostanete 200 viečok. Tým je v podstate úloha splnená. Z Waltera sa teraz stane váš výkupca šrotu. Za každý kus kovového šrotu dostanete 10 viečok. Ak nebudete pýtať odmenu a dáte mu šrot len tak, dostanete dobrú karmu.


3. Dashwoodov služobník

V Tenpennyho Veži žije starec Herbert „Daring“ Dashwood. Je to bývalý dobrodruh, ktorého príbehy uvádzali na rádiu Galaxy News. Povie vám, že zažil hromadu dobrodružstiev a že ho pri nich sprevádzal jeho verný sluha Argyle, ktorú mu neraz zachránil život. Raz sa však rozdelili a odvtedy ho nevidel. Povie vám, že ak na neho niekde narazíte, bude rád, ak mu to dáte vedieť. V apartmánovej časti veže je napravo Dashwoodova izba. V nej si prezrite jeho počítač. Okrem rozličných osôb a miest sa dozviete aj to, že Argylea naposledy videl v Rockopolis.
Rockopolis je bývalé podzemné mesto, ktoré bolo zničené. Je to severozápadne od Tenpennyho veže. Nie je označené na svetovej mape, takže musíte trochu hľadať. Ako orientačné body máte severozápadne od veže tri oblasti, Smith Casey´s Garage (západne od Rockopolis), Yao Guai Tunnels (severne od Rockopolis) a Girdershade (južne od Rockopolis). Medzi týmito troma oblasťami je Rockopolis. Najlepšie je ísť od garáže (Smith Casey´s Garage), odtiaľ je to priamo na západ. Ak pôjdete v noci, máte výhodu, pretože vchod do jaskyne jemne svieti. Keď nájdete vstup, vojdite do malej jaskyne. Vnútri nájdete mŕtveho Ghula. Je to Argyle. Pri ňom nájdete tiež Bobllehead - Unarmed (+10 neozbrojený útok).

Jaskyňa.

Vráťte sa za Dashwoodom a oznámte mu, že ste našli mŕtveho Argylea. Je smutný z tejto správy a na základe nej si prizná, že jeho dni dobrodruha sú definitívne preč. Dá vám kľúč od svojho trezora, aby ste si poslúžili jeho vecami, ktoré on už potrebovať nebude. V trezore má Mini-Nuke, Stealth Boy, nejaké chemikálie a schému Bottlecap Mine. Má tam aj peniaze, no ak ich vezmete, naštve sa. Napriek tomu, že som ten kľúč od neho dostal, trezor zostal stále červený (cudzie vlastníctvo) a po vzatí si mojej odmeny som dostal zlú karmu. Nejaká chyba, ktorú snáď patche v budúcnosti odstránia.


4. Voľby

V severovýchodnej časti je malá oblasť Republic of Dave. Je to maličká osada, ktorú jej vodca Dave vyhlásil za republiku a seba za prezidenta. Buďte k nemu zdvorilí a neurážajte jeho republiku. Spýtajte sa ho, či nepotrebuje s niečím pomôcť. Práve sú tu voľby a vie, že ostatní nie sú tak zodpovední ako on, tak vás požiada, aby ste obehli dospelých členov republiky a pripomenuli im, aby hlasovali. V osade sú len štyria dospelí, Rosie, Bob, Shawna a Jessica. Stačí všetkých obehnúť a pripomenúť im, aby hlasovali. Keď im to pripomeniete, hneď sa vydajú k hlasovacej urne a zahlasujú. Potom to len oznámte Daveovi. Samozrejme vyhral on. Za vašu námahu vám dá 25 viečok.
Môžete voľby aj zmanipulovať. Rosie a Boba môžete presvedčiť, aby sa sami uchádzali o miesto prezidenta. Nemôžete nikoho presvedčiť, aby hlasoval za nich, takže budú maximálne obaja hlasovať sami za seba. Proti trom hlasom od Davea, Shawny a Jessici nemajú šancu, pokiaľ nezasiahnete. Keď všetci zahlasujú, oznámte to Daveovi. On pôjde slávnostne k urne vybrať hlasovacie lístky a sčítať hlasy. Vy čakajte skrčený pri urne. Len čo ju odomkne (kľúč od urny sa mu nedá ukradnúť a urna sa nedá vypáčiť), tak z nej hneď ukradnite hlasovacie lístky. Všetky až na jeden (buď od Rosie, alebo od Boba. Oba od nich tam nenechávajte). Či už vyhrá Bob, alebo Rosie, Dave je z toho šokovaný. Urazí sa, že ho nezvolili a oznámi, že odchádza. Vydá sa do Old Olney. Je to oblasť neďaleko na západe. Cesta tam nie je veľmi bezpečná (muchy, škorpióny, roboti) a hoci má Dave zbraň, nie je to Rambo. A v Old Olney je to ešte horšie, pretože v zrúcaninách sa zdržiavajú Deathclawi a tak Dave nemá šancu na prežitie. Ak ho budete celý čas sprevádzať a ochraňovať, tak keď dorazí medzi zrúcaniny, tam sa posadí v rozhodnutí založiť si novú republiku. Je to divné, pretože nemá záujem o nových členov. Keď ho oslovíte, pošle vás preč. Keď ho oslovíte trikrát, tak sa naštve a napadne vás. Vtedy ho môžete zabiť bez straty karmy.
V Republic of Dave oslovte potom nového prezidenta, alebo prezidentku. Za podporu pri kandidovaní dostanete za odmenu kombináciu od trezora v Daveovej pracovni. Vnútri nájdete unikátnu zbraň Ol´Painless. V rámci úlohy „You Gotta Shoot ´Em in the Head“ však získate Daveov kľúč, alebo si ho vezmite z Daveovej mŕtvoly (ktorého zabili, ak ste ho neochraňovali cestou do Old Olney) a s týmto kľúčom môžete otvoriť trezor aj bez ich kombinácie a aj bez zmanipulovania volieb.


5. Samovrah

Rivet City je v podstate veľká loď obývaná ľuďmi. Pri vstupe do lode choďte doľava, nie na trh. Tam sú schody vedúce na rôzne podlažia do rôznych centier lode. Vy choďte úplne hore na „Bridge Tower“. Hore pokračujte o tri poschodia nahor (pri každých dverách je šípka nadol udávajúca smer na trh „Marketplace“). Dostanete sa úplne hore na loď. Tam stojí pán Lopez. Býva tam väčšinu dopoludnia a pár hodín popoludní. Je sklamaný životom, v ktorom nič nezískal a nemá prečo žiť a chce spáchať samovraždu. Každému na lodi je to jedno, môžete si o tom pohovoriť jedine s Otcom Cliffordom (môžete tiež naraziť na rozhovor otca Clifforda a pána Lopeza o jeho probléme), no nijak nezasiahne.
Oslovte ho. Môžete mu pomôcť a strčiť ho, za čo získate zlú karmu. Môžete mu tiež povedať, že je patetický a on skočí sám, čo je tiež za zlú karmu. Ak mu poviete, že žiť je skutočnou odvahou, tak sa vás pýta na dôvod, pre ktorý žiť. Môžete ho presvedčiť, aby sa staral o chlapca menom Ted Strayer, ktorý žije tu na lodi (ak ho nepresvedčíte, medzi poznámkami v PipBoyi máte správu o samovražedných sklonoch pána Lopeza. Presvedčiť ho môžete za predpokladu, že ste ho nezabili v rámci úlohy You Gotta Shoot ´Em in the Head, alebo ste túto úlohu ešte neplnili). Ak ho presvedčíte, tak sa vydá za Strayerom a ponúkne mu, že ho bude učiť čítať a vy ste tým získali dobrú karmu.


6. Štetka na úteku

V juhovýchodnom rohu, povyše Rivet City je Dukov´s Place. Žije tu Dukov a dve devy, ktoré chráni pred krutosťami sveta, no zároveň ich zneužíva pre svoje sexuálne chúťky. Keď sa porozprávate s Cherry, ktorá je už otrávená týmto spôsobom života, môžete jej ponúknuť, aby odišla (alebo ju v rámci úlohy „You Gotta Shoot ´Em in the Head“ požiadať o krádež kľúča od Dukova, čo spraví, len ak jej pomôžete dostať sa preč.). Ak súhlasí s odchodom, tak jedine do Rivet City. Ak ste tam ešte neboli, je lepšie tam najprv zájsť, aby ste mali aktívne rýchle cestovanie do tejto oblasti a až potom prijať túto úlohu. Cherry je totiž slabá a bolo by zbytočné sa s ňou trepať pešo až tam. Takže proste použite rýchle cestovanie. Odprevaďte ju až k vstupu do Rivet City, kde vám poďakuje a vy získate dobrú karmu.
Ak ju náhodou zavediete inam a nedostanete do Rivet City do piatich dní, tak vám povie, že na tomto ste sa nedohodli, že už je to cez päť dní a Rivet City nikde a preto od vás odchádza. Potom už túto úlohu opätovne aktivovať nemôžete.


7. Stickyho cesta

Keď sa dostanete do jaskyne Little Lamplight (bližší popis pri hlavnej úlohe „Picking Up the Trail“), uvidíte skupinu detí, ako pogratulujú k narodeninám Stickymu a zároveň ho pošlú preč. Zistíte, že tu žijú len deti a keď niekto dosiahne vek 16 rokov, tak ho pošlú do mesta Big Town. Keď ho oslovíte, požiada vás, aby ste ho odprevadili do Big Townu. Môžete z neho vymámiť aj prísľub peňazí za odmenu, no keď tam dorazíte, nič vám nedá. Ak sa ho spýtate na jeho klobúčik z oslavy, tak vám ho daruje. Ak ste už v Big Towne boli, môžete sa tam presunúť rýchlym cestovaním. Ak tam idete pešo, môžete mu dať zbroj aj zbraň, no nezabudnite si ich pred mestom vziať naspäť. Keď spolu vstúpite do mesta, tak sa od vás odpojí a úloha je splnená.


8. Pacient z Veľkého Mesta

V meste Big Town je na klinike ranený pacient Timebomb. Je v bezvedomí a vy ho môžete zatiaľ zabiť, za čo dostanete zlú karmu a správu o tom, aký ste sviniar. Ak máte lekárske schopnosti minimálne na úrovni 40, tak ho môžete vyliečiť. Za vyliečenie si môžete pýtať odmenu, no dostanete len 5 viečok. Ak ho vyliečite pred splnením úlohy „Big Trouble in Big Town“, tak ho znova oslovte a za odmenu od neho dostanete šťastnú biliardovú guľu Lucky 8 Ball (zvýši vám šťastie o jeden bod, pokiaľ ju máte v inventári. Váži len kilo, takže sa ju oplatí nosiť stále so sebou). Ak nechcete riskovať, že zomrie pri úlohe „Big Trouble in Big Town“, tak ho môžete vyliečiť až po nej. Navyše, ak ste zachránili doktorku Red, tak vám za pomoc Timebombovi bude poskytovať liečenie zadarmo.


9. Opovrhnutiahodný otrokár

Veľmi jednoduchá úloha, v ktorej sa preukáže, či je váš charakter naozaj skazený. Keď ste už raz boli v Little Lamplight, tak viete, že tam žijú deti. Keď budete v otrokárskom meste Paradise Falls, tak navrhnite šéfovi otrokárov, Eulogy Jonesovi, či by nemal záujem o dieťa. Samozrejme súhlasí, o tie je záujem na trhu. Povie vám, že pošle svoju otrokárku pred vstup do Little Lamplight a vy máte vylákať nejaké menšie (a tým pádom naivnejšie dieťa) von. Presuňte sa k Little Lamplight, vonku by už mala otrokárka čakať. Vstúpte dovnútra a nájdite malé dievčatko, ktoré volajú Bumble. Presvedčte ho, aby šlo s vami von, že to bude dobrodružstvo (perk „Childeren at Heart“, alebo vysoké rečníctvo). Vonku ju odovzdajte do rúk otrokárky, ktorá jej rovno nasadí výbušný obojok. Vydajú sa pešo do Paradise Falls. Nemusíte ich sledovať, ak nechcete. Môžete sa rovno presunúť do mesta a vypýtať si od Eulogyho odmenu. Dostanete strašiakovu kapucňu (Boogeyman´s Hood), unikátnu prilbu. Ak by ste potom chceli Bumble oslobodiť, nemôžete, pretože ju už predali a v Paradise Falls nebude.


10. Obchodná investícia

V Paradise Falls je obchod „Lock and Load“, vedie ho Pronto. Spýtajte sa ho, odkiaľ berie zásoby v tak izolovanej oblasti. Povie, že väčšinu mu nosia otrokári zo svojich výprav, no väčšinu dobrých vecí si nechajú sami pre seba a jemu zostanú len nekvalitné zvyšky. Potreboval by viac vecí, o ktoré majú záujem, aby ich s nimi mohol meniť a tým pádom by sa mu obchod rozbehol lepšie. Ponúknite sa, že by ste mu mohli niečo priniesť. Chce 20 čínskych útočných pušiek (Chinese Assault Rifle). Tieto zbrane môžete nájsť na rôznych miestach, alebo pri telách svojich nepriateľov. Dosť ich nájdete v továrni „Mama Dolce´s“, ktorá je pri Arlingtonskom cintoríne. Keď získate požadovaný počet, tak sa vráťte a odovzdajte mu ich. Keď ich bude mať 20, povie, že to už stačí. Nedali ste mu práve lacnú vec, takže sa z vás stali obchodní partneri a tým pádom máte zľavu 20 % na všetok jeho tovar. Odteraz má v ponuke omnoho lepšie zbrane a muníciu, než predtým a aj jeho hotovosť na nákup sa zvýšila so 170 na nejakých 450 viečok.


11. Záchrana novica Peka

Keď vstúpite do oblasti Falls Church (bližší popis v časti „Metro“), tak narazíte na dvoch bojujúcich Paladinov bratstva. Pomôžte im zložiť najbližších supermutantov. Než potom oslovíte paladina Hossu, tak zabite ešte dvoch mutantov v rozpadnutej budove pred vami. Keď neskôr pôjdete okolo nej, môže sa jeden z paladinov zaseknúť a čakať na mutanta za stenou. Oslovte Hossu. Ten vám poďakuje za pomoc a navrhne vám, aby ste mu pomohli zachrániť ich novica Peka, ktorý sa tu niekde stratil. Súhlaste a vydajú sa k budove, v ktorej sa zabarikádoval. Cestou zlikvidujte spoločne pár mutantov. Bezmenný paladin je celkom schopný, no Hossu treba celkom chrániť. Zájdite spoločne pred budovu. Tam zostanú paladinovia na stráži a vy vstúpte do „Office Building“. Vnútri si dajte pozor na pasce a prebojujte sa cez skupinu super mutantov. V druhej miestnosti je kniha „Tumblers Today“. V miestnosti na konci sa skrýva Pek. Oslovte ho a povedzte mu, že ste mu prišli pomôcť. Ak máte dostatočnú úroveň schopnosti Malé Zbrane, alebo Opravovanie, môžete mu opraviť jeho zbraň, ktorá sa zasekla. Potom ho len vyveďte von. Vonku oslovte paladina Hossu a úloha je splnená. Ak ste si hneď na začiatku pýtali odmenu, dostanete sľúbených 100 viečok. Ak ste si odmenu nepýtali, nič nedostanete, akurát dobrú karmu a poskytnú vám ochranu a keď budete v oblasti Falls Church, tak budú chodiť spolu s vami. Môžete takto doraziť super mutantov v oblasti, ak ste nejakých nedostali cestou za Pekom.


12. Gradyho dodávka

Keď budete v tuneli metra (Marigold Station), kam sa najskôr dostanete v rámci úlohy „Those!“, tak tam môžete naraziť na mŕtvolu Gradyho. Od vstupu z Grayditchu choďte na juh do veľkej haly a na plošine v búdke na lístky je mŕtvola, pri ktorej nájdete nahrávku „Grady´s Last Recording“. Zistíte, že kľúč od svojej dodávky schoval pri požiarnej hadici. Z veľkej haly choďte južným tunelom a pri prvej možnosti zahnite vpravo na juh. V miestnosti, kde ste, je malá bočná miestnosť, v ktorej je požiarna hadica označená ako „Grady´s Fire Hose Box“ a v nej je okrem hadice aj kľúč „Grady´s Safe Key“. Vo východnom tuneli (od vstupu z Falls Church do prvého tunela na juh) je pri vlaku malá bočná miestnosť, v ktorej nájdete trezor.
Otvorte ho a vezmite si nemravné spodné prádlo (Naughty Nightwear). Keď si ho vezmete, tak do miestnosti vbehne nájazdník Lug-Nut a požaduje od vás to prádlo pre seba. Ak máte dostatočné rečníctvo, môžete ho presvedčiť, aby vám ho nechal. Môžete mu ho dať. Všetky ostatné možnosti vedú k boju. Ak ho nechcete zabiť a neviete ho presvedčiť, môžete mu ho dať a potom naspäť ukradnúť.
Z nahrávky viete, že prádlo bolo určené pre chlapa menom Ronald Laren, ktorý žije v Girdershade (lokácia sa vám zobrazí na mape po vypočutí si Gradyho nahrávky). Zájdite tam. Ronald sa objaví, až keď prijmete úlohu Nuka-Cola Challenge, ktorú vám tu zadá jeho susedka, Sierra Petrovita. Potom sa s ním pozhovárajte a spomeňte Gradyho. Odovzdajte mu prádlo a ak si pýtate odmenu, dostanete 200 viečok. Ak si odmenu nepýtate, dostanete 200 viečok a dobrú karmu, ak poviete, že je to zdarma, získate len dobrú karmu. Môžete ho tiež presvedčiť, aby vám dal za doručenie 300 viečok. Odovzdaním tovaru je úloha hotová. No prádlo už u seba nemá, nedá sa mu ukradnúť a nemá ho u seba ani po zabití. Takže ak si chcete nechať nejaké prádlo sami pre seba, musíte oželieť odmenu.


13. Cudzia korisť

Keď budete v Múzeu techniky (kam vás zavedie úloha „Galaxy News Radio“, tak môžete naraziť na túto skrytú úlohu. V múzeu sú v rôznych miestnostiach informačné počítače pre návštevníkov múzea (Museum Information). Vo vstupnej hale použite tento počítač na prízemí, neďaleko pultu, je na stene oproti vstupným dverám do múzea. Mimo informácií pre turistov je tu aj poznámka (#000), ktorú keď otvoríte, dostanete správu, ktorú adresuje nejaký Prime pre svojho parťáka Jiggsa. Píše mu, že mu nechal v informačných počítačoch v múzeu sekvenciu, ktorá ho dovedie k jeho koristi a že až keď tu skončí, tak sa stretnú na obvyklom mieste. Keď odkliknete prečítanie správy, zobrazí sa vám dole druhá poznámka (#001). Kliknite na ňu a máte na výber z niekoľkých čísel. Zvoľte správne (#019) a dostanete správu potvrdenie (#001 Confirmed). Ak zvolíte zlú odpoveď, bude tam len chybné hlásenie (Error) a ďalej sa v pátraní nedostanete. Druhý počítač je v západnom krídle (prejdite zo vstupnej haly na poschodie, cez výstavu Vaultu a dostanete sa k dverám, ktoré tam vedú). Hneď vo vstupnej hale západného krídla je počítač naľavo. Tam je druhá správa (#002), kde zvoľte správnu číselnú kombináciu (#053) a bude potvrdená za správnu (#002 Confirmed). Tretí počítač, ktorý hľadáte, je na prízemí haly (tiež tu v západnom krídle) s raketou Delta. Tu máte poslednú správu (#003), v ktorej tiež zvoľte správne číslo (#113) a po odkliknutí sa vám dole zobrazí správa o prijatí kódu (#Get Passcode).
V správe opäť píše Prime Jiggsovi, že je rád, že si Jiggs pamätá na staré časy a preto rozlúštil kód. Jeho podiel je v trezore v bezpečnostnej miestnosti. Na záver správy píše, nech sa za ním Jiggs zastaví v starom bistre na Jury Street Metro Station. V chodbe vedúcej do miestnosti s lunárnym modulom sú schody, ktoré vás dovedú do bezpečnostnej miestnosti. Tam použite počítač (Museum of Tech Security) a zvoľte poslednú možnosť na odomknutie trezoru (#Unlock Safe, ak ste neaktivovali predošlé kódy správne, tak tu tá možnosť nie je). Trezor je hneď vedľa počítača, tak si z neho vezmite 200 viečok a kľúč k zbrojnici (Gun Locker Key). Skriňa so zbraňami je v malej miestnosti za planetáriom. Dá sa aj vypáčiť, no zámka je ťažká, takže s kľúčom ju môžete v pohode otvoriť. V skrinke máte raketomet, útočnú pušku, nejakú muníciu a granáty.
Tým ste preskúmali časť v múzeu. No Prime písal, že sa chce stretnúť s Jiggsom v Jury Street Metro Station. Oblasť sa vám zapísala do mapy, je to neďaleko vášho starého Vaultu 101. Zájdite tam, je to len pár zrúcanín a staré bistro pri vstupe do metra. V bistre na Jiggsa čakal Prime, no niečo sa stalo a nájdete tu už len jeho mŕtve telo. Ak ste nepostupovali podľa tejto úlohy, teda ste neaktivovali kód správne a nedostali list od Primeho, v ktorom píše, kde je, tak tu jeho telo nenájdete. Z jeho mŕtvoly môžete získať 500 viečok, nejaké drogy, unikátnu útočnú pušku „Xuanlong Assault Rifle“.


14. Stratený otec

V rámci úlohy „Reillyni Rangeri“ pôjdete do Hotela Statesman. Aby ste sa tam dostali, musíte vojsť na poschodie nemocnice (Our Lady of Hope Hospital) a z nej prejsť do prostrednej časti hotela. Na poschodí je v prvej miestnosti v rohu pri skrini posteľ s mŕtvolou. Pri mŕtvole je nahrávka „A Note from Little Moonbeam´s Father“. Keď ste splnili úlohu „Stealing Independence“ a spojili ste sa v tej úlohe s lovkyňou pokladov Sydney, tak je Sydney po splnení úlohy ochotná sa s vami podeliť o svoju minulosť. Spomenie, ako vyrastala s otcom, ktorý ju volal Malý mesačný lúč (Little Moonbeam), no viní ho z toho, že ju opustil. Vy ste našli jeho telo, tak jej dajte nahrávku, ktorú jej pred smrťou zanechal. Z vďačnosti za to, že ste jej odhalili pravdu, vám daruje svoju špeciálnu zbraň, Sydney´s 10mm „Ultra“ SMG a nejakú muníciu. Je to unikátny predmet a jeho získaním je táto úloha kompletná.


15. Pátranie po pátračoch

Keď budete v oblasti L'enfant, v oblasti môžete nájsť budovu Capitol Post. Neďaleko Capitol Postu je vstup do metra a oproti Capitol Postu je pri jednom dome hrob, z ktorého môžete získať záznam „Search Party Log #1”. Z tohto záznamu zistíte, že sa istému mužovi z Canterburry Commons, ktorý dal dokopy pár ľudí, aby pátrali po jeho sestre Cheryl. Tu padol Henry z ich party a tak ho tu pochovali. Správa končí tým, že sa chcú ísť pozrieť k Rangerom.
V oblasti Seward Square je na východe Reilly´s Rangers Compound, centrála Rangerov, kam si zájdete v rámci úlohy „Reilly´s Rangers“. Pri vstupe je počítač, ktorým môžete otvoriť dvere. V počítači je aj druhá správa „Search Party Log #2”. Z nej zistíte, že Cheryl nevideli, no odporučili ich k západným ruinám za riekou.
Za rieku sa ešte nedostali. Choďte k Dukov´s Place (je to pri kanáloch Tepid Sewer, tesne vedľa pomníka Anchorage Memorial, kde ste mohli byť v rámci úlohy „Wasteland Survival Guide“). Južne od Dukovej budovy je ešte jedna budova, stačí vám isť po brehu, obďaleč vidíte most. Za touto susednou budovou majú malý tábor nájazdníci. Hneď za táborom nájazdníkov je pri brehu hrob, v ktorom nájdete „Search Party Log #3”. Tu zomrel Ďalší člen, Emmet.
Teraz choďte k Sewer Waystation. Je to budova v rámci mesta Grayditch. Rovno od budovy prejdite severozápadne cez cestu. Pri ceste je tam kus zvodidiel. Za nimi sú skaly a v pozadí je veľká reklamná tabuľa. Tu pri skalách nájdete hrob, v ktorom je posledný záznam „Search Party Log #4”. Narazili na skupinu mutantov. Narazil na nich aj prieskumník z Bratstva oceli, ktorého zabili a tak ho tu pochovali. Našli ich malý tábor. Posledná členka jeho tímu, Kaya ho opustila a vrátila sa. Sám sleduje skupinu super mutantov, pri ktorých je aj Veľká Stará Máma.

To sú všetky štyri správy. Teraz vám už len stačí nájsť samotného iniciátora pátrania a tábor mutantov. Zájdite do Jury Street Metro Station. Táto oblasť je neďaleko vášho Vaultu 101 a nájdete ju aj v rámci skrytej úlohy „Cudzia korisť“. Priamo z centra (budova, vstup do metra, bistro) choďte na západ. Tam v diaľke vidíte na kopci malý kostolík a ďaleko, ďaleko za ním môžete vidieť Tenpennyho vežu. Od centra teda zájdite na západ nejakých 50 metrov a pod vami uvidíte výjazd z metra, pár zničených vlakových vozňov a dvoch super mutantov. Pri jednom z vozňov vidíte aj telo muža, je to Manny Koch, ktorý pátral po svojej sestre Cheryl. Mutanti ho zabili, výnimočne môžete doraziť vtedy, keď ho práve zabíjajú.
Ak ste tu boli už predtým a zabili ste oboch super mutantov, tak narazíte na Mannyho Kocha živého. Pokiaľ nebojuje s Behemothom, tak sa len prechádza v okolí vozňov. Z nepochopiteľných príčin je voči vám nepriateľský, takže ak sa priblížite, napadne vás a musíte ho sami zabiť. Zrejme mu z toho pátrania preskočilo. Nemá pri sebe nič výnimočné. V podstate odmenou, alebo ako to nazvať, za toto pátranie, je pre vás Super Mutantský Behemoth. Pokiaľ sem zájdete a neobjavili ste všetky štyri správy od pátracej skupiny, nenájdete ani telo Mannyho a neobjaví sa ani Behemoth. Pokiaľ ste správy našli, tak keď sa približíte k vozňom, objaví sa Behemoth a napadne vás. Pri jeho likvidácii si môžete pomôcť tak, že vyleziete z boku na vozne. Obvykle sa zasekne pri nich, na vás nedočiahne a vy ho môžete v pohode zabiť.
Tým je to všetko. O Cheryl už nikde nič nezistíte. Zrejme to pri tejto úlohe nejak nedomysleli, alebo úmyselne chceli ukázať, že nie vždy sa dá všetko vypátrať. Keď ste už tu, môžete zaskočiť aj do toho neďalekého kostolíka. Občas sa pri ňom objaví nájazdníčka s plameňometom, ktorá zabije Pustinára. Pod kostolíkom sú ruiny nejakej dediny. V kostole môžete nájsť v kazateľovom pulte knihu „Lying, Congressional Style“, pri záchode knihu „Pugilism Illustrated“ a pri stole a matraci Mini Nuke. Dole v troskách dediny sú okrem pár drobností tiež dve knihy. Na západnej strane, v budove pri ceste, pri ktorej je auto a kosačka, tam je na poličke kniha „Nikola Tesla and You“. Na východnej strane je na konci dediny pri ceste kamión. V ňom je pri krabičke so šípkami kniha „U.S. Army: 30 Handy Flamethrower Recipes“.


16. Zakázaná láska

Na lodi v Rivet City choďte na trh, kde v reštaurácii obsluhuje Angela Staleyová. Spýtajte sa jej, či jej chlapi na lodi nerobia problémy. Povie, že sa chovajú slušne, vrátane Diega, ktorý ju dokonca skôr ignoruje, no on sa jej páči. Spýtajte sa jej, prečo ho nezvedie a povie, že je to príliš ťažké a preto by chcela nejaké mravčie feromóny. Tento vzťah môžete vyriešiť troma spôsobmi.
- Dajte jej mravčie feromóny z mravčej kráľovnej (Ant Queen Pheromones). Tie máte buď z mravčej kráľovnej z Marigold Metro Station (kde ste mohli plniť úlohu „Those!“ v rámci ktorej ste sa stretli s kráľovnou a mohli ste ju zabiť), alebo choďte rovno tu na trhu do obchodu Quick Fix, kde predáva Cindy Cantelliová. Tá má na predaj tieto feromóny. Odovzdajte ich Angele. Zastavte sa za deň a spýtajte sa, ako zabrali. Je nadšená, zviedla Diega a teraz sa budú brať.
- Choďte za otcom Cliffordom, miestnym kňazom. Jeho učedníkom je práve Diego a v tom je celý problém s ich vzťahom, bude z neho kňaz a bude tiež skladať nezmyselný sľub celibátu. Môžete otcovi Cliffordovi klamať a povedať, že Diego spí s Angelou a potom znova klamte, že ste ich spolu videli. Clifford hneď osloví Diega a exkomunikuje ho z cirkve. Keď si potom pohovoríte s Diegom, zistíte, že to neberie až tak tragicky, jedno skončilo, druhé začína. Požiadal Angelu o ruku a budú sa brať. Angela vám potvrdí to isté, niekto vraj obvinil Diega a tak po jeho exkomunikácii nič nebráni ich láske a svadbe.
- Posledná možnosť je ísť rovno za Diegom. Spýtajte sa ho na Angelu. Verí, že je to skúšanie jeho viery a odolnosti a potvrdí vám, že stále odoláva. Povedzte mu, ak okamžite neutne všetky kontakty s Angelou, tak ho bonznete otcovi Cliffordovi. Sľúbi, že tomu urobí razantný koniec. Keď sa neskôr zastavíte za Angelou, tak vám uplakaná povie, že jej kázal, aby mu dala pokoj. Diego vám to potom ešte môže potvrdiť. Tak, zničili ste mladú lásku.
- - Ak ste sa postarali o to, aby sa dali Diego a Angela dokopy, tak vám povedia, že sa budú brať. Spýtajte sa Angely, kedy bude svadba a povie vám, že na druhý deň o tretej hodine. Síce vás zabudli pozvať oficiálne, ale ste tam srdečne vítaný.
Môže sa stať, že nemáte možnosť spýtať sa na čas, no o svadbe sa dozviete aj od Very Weatherly, od otca Clifforda a samozrejme od Diega aj Angely. Ak teda nemáte čas, skúste proste po rozhovore s týmito postavami prísť na druhý deň medzi druhou a treťou do kaplnky.
Na svadbe sa zúčastní dosť ľudí, len odsledujte ceremoniál, kde ich otec Clifford oddá a získate dobrú karmu.


17. James Hargrave

James Hargrave žije v Rivet City so svojou matkou Tammy. Jeho otec zomrel a Tammy je alkoholička, ktorá sa o neho nestará. Spájajú sa ním až dve akcie.
Ak máte perk „Dieťa v Srdci“, tak ho môžete pokúšať, že je iste veľmi odvážny a že či by vám nevedel zohnať nejakú muníciu. Aby vám dokázal svoju šikovnosť, ukradne vám nejakú muníciu z miestneho obchodu, ktorý vedú Shrapnel a Flak. Niečo pre vás bude mať každý deň, stačí ak prídete (môžete rovno čakať nejakého pol dňa pomocou funkcie „čakať“) a dostanete náhodný kus munície. Je to síce trochu zdĺhavé, ale máte takto prístup prakticky k nekonečnej zásobe munície.
Ešte môžete byť darebák psychicky týrajúci deti. Oslovte Jamesa a a povedzte mu, že niet divu, že je taký darebák, keď je jeho matka kurva. Naštve sa a vtedy ho môžete presvedčiť, že bude pre všetkých najlepšie, ak proste utečie z domu. Keď uspejete, tak sa poberie a vy získate zlú karmu. Už predtým ste mohli zistiť, že sa kamaráti so C.J.Youngovou. Tá utiekla s ním. Ak stojí nablízku, keď ste takto na Jamesa zaútočili, tak priamo vidíte, ako sa rozbehne von s ním. Neskôr ak oslovíte nejakú stráž, tak vám povie, že C.J.Youngová zmizla. Taktiež sa vám na to posťažuje jej otec Henry Young (matka Christine prekvapivo nepovie k tomu nič). James nechýba nikomu, ani len svojej matke Tammy. Doobeda stráži pri vchode na loď ženská strážkyňa. Keď sa jej spýtate na deti, povie vám, že ich párkrát chytila, keď chceli prejsť mostom. Ak ich chcete nájsť, tak len prebehnite mostom, zbehnite dole schodmi a choďte k neďalekému vstupu do mesta (Ancostia Crossing). Tam sú pri vstupe do metra (kde boli, alebo ešte aj sú, ak ste tam neboli, Regulátori alebo žoldnieri Talon Company). Oslovte C.J. (alebo Jamesa, ak ste o nich s nikým v meste nehovorili) a deti sú vystrašené a chcú ísť domov. Ponúknite im, že ich odvediete. Zaveďte ich do mesta a keď vstúpite aj s nimi dovnútra do lode, je to vybavené a získate dobrú karmu. Potom čo ich privediete, na to zareaguje akurát Christine Youngová, C.J.-ina matka a poďakuje vám.


18. Feťák Paulie

Toto ani len nepripomína úlohu, ale stojí to za zmienku. V Rivet City majú obchod Paul Cantelli a jeho žena Cindy Cantelliová. Majú obchod s chemikáliami, ku ktorým však Cindy Paula nepustí, pretože je to feťák. Viete to teda od nej a potvrdiť vám to môžu aj Vera Weatherly a aj pár ďalších ľudí v meste. Keď oslovíte Paulieho, pýta sa, či nemáte nejaké psycho. Nemôžete ho presvedčiť, aby s tým prestal. Ak máte v inventári Psycho (nejaké majú aj Cantelliovci doma, môžete ho tam ukradnúť), môžete mu ho dať, za čo máte zlú karmu. Za chvíľu Paulie zomrie na predávkovanie. Môžete ho obrať, ale nemá u seba nič moc, šaty, nejaké jedlo, drobnosti a kľúč od ich izby.


19. Rada mesta Rivet City

Mestskú radu v Rivet City tvoria doktorka Li, obchodník Bannon a šéf bezpečnosti Harkness. Bannon je kritizovaný, že háji len vlastné záujmy a Seagrave Holmes by ho chcel v rade nahradiť. Pohovorte si s Bannonom a navrhne, aby ste našli niečo na Holmesa a on by si tak poistil pozíciu.
Musíte sa dostať do izby Seagrave Holmesa. Môžete ju vypáčiť, alebo do nej vbehnúť, keď pôjde Holmes spať, alebo keď bude vstávať, inak ju má stále zamknutú. V nej sú na zemi dva holodisky. Jeden je pre úlohu „Replicated Man“, ten druhý označený „Seagrave´s Incriminating Letter“ si vezmite. Je pod posteľou, pri truhlici. V liste sa píše, že Eulogy Jones chce, aby mu Seagrave pomohol umožniť predaj otrokov v Rivet City. Zrejme odmieta, ale vydiera ho tým, že kedysi sa sám podieľal na takých obchodoch.
S týmto môžete zájsť za oboma. Seagrave sa háji tým, že s nimi nič nemá a navrhne vám, aby ste šli za zástupkyňou Harknessa, ktorou je Lana Danvers. Máte jej povedať, že sa ho Bannon pokúsil vydierať, no prosí, aby ste jej neukazovali ten list. Ak to poviete Bannonovi, ten vás tiež pošle za Danversovou, aby ste jej ukázali, čo ste o Holmesovi zistili, no aby ste nevraveli, že vás poslal, má to byť vaša vlastná iniciatíva. Danversová sa zdržuje na najvyššom podlaží lode, kde sídlia a spia stráže.
Teraz je už len na vás, čo poviete Danversovej. Ak udáte Bannona, tak mu hrozí vyhadzov z rady, ak udáte Seagravea, tak tým zmaríte jeho šance, aby sa do rady dostal. Ak pomôžete Seagravesovi, dá vám zľavu na svoj tovar. Ak pomôžete Bannonovi, dá vám tiež zľavu na tovar, ale tiež pridá schému Deathclaw Gauntlet. Samozrejme ten, koho udáte a komu nepomôžete, je naštvaný a tak vám zvýši ceny za svoj tovar. Rozhodnite sa, ale Bannonova odmena je lepšia a obchodovať sa dá aj inde.


20. Mei Wong

V Rivet City žije aj Mei Wong. Keď ju oslovíte, zistíte, že je vydesená. Bola Tenpennyho otrokyňou, no utiekla, skrýva sa tu v meste, no objavil sa tu Sister, otrokár a ona sa bojí, že by ju mohol spoznať. Sister sa zdržuje v hoteli Weatherly.
- Môžete Sisterovi prezradiť, že je Mei otrokyňa na úteku. Získate za to zlú karmu. Hoci podotkne, že je to zaujímavá informácia, nič s tým nespraví. Ak poviete potom Mei, že ste ju bonzli Sisterovi, máte ďalšiu zlú karmu a vydesená Mei utečie aj od vás. No zostáva v meste a cez noc spácha chudina samovraždu.
- Môžete zabiť Sistera. No nič to nevyrieši. Nevie, že ste to bol vy a vy jej to z nepochopiteľného dôvodu nemôžete povedať. Ani sa len s vami potom nebude chcieť rozprávať, len pri pokuse o rozhovor povie, že počula že je Sister mŕtvy a že ju to teší, alebo povie, že chce byť teraz sama.
- Môžete jej dať 25 viečok, aby si mohla kúpiť zbraň a cítila sa tak bezpečne. Dostanete dobrú karmu. Za odmenu vám povie o tajnom útočisku otrokov, o meste zvanom Temple of the Union a zaznačí vám ho aj na mape.


21. Tajná Formula

Počas úlohy „The Nuka-Cola Challenge“ sa môžete dostať do továrne Nuka-Cola Plant. Ako ňou budete prechádzať, pôjdete aj cez kancelársku časť. Na poschodí sú len dve miestnosti. V tej menšej je na zemi telo. Bol to Winger Mercier a má pri sebe list „Finding the Formula“, v ktorom sa dočítate, že chcel nájsť formulu pre čistú Nuka-Colu a potom sa mal stretnúť s parťákmi z gangu pred Red Racer Factory.
Z kancelárskej časti prejdite ďalej a v podstate sa vrátite naspäť do vstupnej časti, ale dostali ste sa sem zozadu, poza zamknuté dvere. Túto zadnú časť tvoria tri haly. V prvej zbehnite dole a v miestnosti je robot Milo, Shipping Foreman. Je to predák fabriky a chce, aby ste sa identifikovali. Ak sa opakovane odmietnete identifikovať, tak vás napadne. Ak ste našli list pre Larryho s jeho identifikačným číslom, tak sa môžete preukázať ako tento zamestnanec. Môžete ho slovne presvedčiť, že ste John-Caleb Bradberton, vynálezca Nuka-Coly, alebo ak máte perk „Robotic Expert“, môžete mu dať preprogramovací príkaz a rozpozná vás ako zamestnanca. Ak ho presvedčíte, vypýtajte si transportný doklad (pre úlohu „Výzva Nuka-Cola) a aj kľúč od výskumného trezoru a dostanete ich. Ak ste ho nepresvedčili, tak ich získate z jeho pozostatkov. Potom prejdite opäť do vstupnej časti a v miestnosti naľavo od vstupných dvier je v stene pri počítači trezor. Ten si otvoríte kľúčom od Mila a zvnútra získate (Nuka-Cola Clear Formula). Je to predmet v inventári, takže ten dokument nehľadajte medzi poznámkami.
S formulou zájdite za hokejovým gangom, ktorý čaká na Wingera. Red Racer Factory vám z nejakého dôvodu na mape neoznačilo, no je to neďaleko od Nuka-Cola Plant. Je to severozápadne od továrne, mali by ste ju vidieť na neďalekom kopci. Pre orientáciu sa vydajte z továrne na sever po ceste. Držte sa cesty, prejdite popod most, hore kopcom popri vrakoch, zákrutou za budovu a keď bude cesta pokračovať popod budovy (naľavo je veľká reklama „Nuka Break“), tak zahnite doprava a cez pár skál vyskáčte hore k továrni. Lebo za prvým mostom zahnite doprava a vylezte rovno na kopce a prejdite cez parkovisko pod továrňou.

Pred továrňou vás čakajú traja členovia gangu. Goalie Ledoux, Winger Gervais a Centre Dubois. Ledoux ako ich vodca vás osloví. Nech poviete čokoľvek, vie, že ste boli v továrni a chce od vás formulu. Môžete bojovať, alebo mu ju predať. Dostanete za ňu 250 viečok (400, ak ho presvedčíte). Keď mu dáte formulu, vydajú sa na odchod.
Ledoux má unikátnu hokejovú masku (Ledoux´s Hockey Mask). Pokiaľ ho nechcete zabiť, môžete ju získať jedine tou fintou ako aj pár iných brnení, že mu v móde kradnutia dáte lepšiu prilbu, ale je to zdĺhavé. Ale kľudne ho môžete zabiť, nemáte za to stratu karmy. Je to len na vás. Ledoux má aj žoldniersky veteránsky oblek, ktorý je síce obyčajný, ale nevyskytuje sa často a je celkom obstojný. Keď mu odovzdáte formulu, tak sa jeho dvaja spoločníci rozbehnú do Nuka-Cola továrne a on zostane postávať tu.


22. Obchodníci

V Canterbury Commons je chlapík Uncle Roe. Pohovorte si s ním a môžete ho presvedčiť, aby vám dal mapu s trasami obchodných karaván a tiež ho môžete presvedčiť (slovne, alebo ako žena perkom „Black Widow“), aby sa za vás prihovoril a aby ste mohli do karaván investovať. Ak ste v meste splnili úlohu „Superhuman Gambit“, tak ho nemusíte presviedčať a rovno s tým súhlasí.
Investovať môžete do každého zo štyroch potulných obchodníkov najprv 200 a potom 500 viečok. Do jedného teda maximálne 700 a celkovo do všetkých štyroch 2100 viečok. Výsledkom pre vás je to, že budú mať viac viečok, za ktoré môžu nakupovať veci od vás, budú mať viac vecí v inventári a môžu vám tiež lepšie opravovať predmety. Brnenia predáva Crow, s jedlom a chemikáliami obchoduje Dok Hoff, zbrane má Lucky Harith a s rozličným tovarom obchoduje Crazy Woflgang. Takže sa rozhodnite, či do niekoho investujete a koľko. Nezabúdajte, že obchodníci nie sú z Little Lamplight a tak nie sú nesmrteľní a môžu niekde cestou zomrieť. No nestáva sa to často.
Keď investujete do niekoho z nich dvakrát, dostanete aj odmenu. Wolfgang vám dá pár Stealth Boyov, Lucky Harith jednu Mini Nuke, Crow vám dá unikátnu prilbu Crow´s Eybot Helmet (+1 k Vnímaniu) a Dok Hoff vám dá pár Stimpackov.


23. Zvláštne mäso

V rámci náhodných stretnutí ste mohli naraziť na trojicu lovcov (Hunters). Pri rozhovore vám mohli darovať kus zvláštneho mäsa a ďalšie ste od nich mohli kúpiť. V Little Lamplight ste zistili, že deti sa živia rastlinou Fungus, ktorá sa rozrástla z vody, v ktorej pochovávali mŕtvych. Tiež sú s vami ochotní (ak ich presvedčíte, bližší popis v lokácii „Little Lamplight“) vymieňať Fungus za Zvláštne mäso, pretože z neho vraj lepšie rastie. Ak chcete odhaliť pôvod tohto mäsa, musíte zájsť do dedinky Andale.
Andale nájdete neďaleko Nuka-Cola Plant. Vybehnite len na kopec nad továrňou, kde je na ceste nákladiak. Od neho len prejdite pár desiatok metrov k budovám pri vás a ste v Andale. Je to južne od Fairfax Ruins. Okraj mesta je v podstate tiež na kopci nad továrňou. V meste žijú dve rodiny s deťmi a jeden starec. Rodiny sú k vám priateľské, až príliš, hrdia sa tým, že je Andale najlepším mestom zo všetkých a pri otázkach na ich život len povedia, že sa starajú o rodiny, ženy varia, upratujú a muži zaobstarávajú jedlo, ako každý správny Američan a Republikán. Akurát mladý Smith vám povie, že mu je ľúto, že tu nie sú aj ďalšie deti, alebo cudzinci, s ktorými by sa porozprával, pretože sa o nich otec postará skôr, než má šancu. Ak si pohovoríte so starým Harrisom, tak vás len varuje, aby ste utiekli preč z mesta. Ak sa s tým zdôveríte ostatným, len ho označia za starého blázna, aj jeho dcéra Linda, manželka Jacka Smitha.

Odhalenie
Prístup máte do všetkých troch domov, akurát pivnica u Smitha a chatka za Wilsonovým domom sú zamknuté (ťažká zámka, ak ju chcete vypáčiť). Kľúč k chatke má u seba Bill Wilson, druhý nájdete v ich dome na nočnom stolíku pri posteli a tretí tiež v ich dome, na prízemí na rádiu. Kľúč od pivnice má u seba Smith a druhý je v jeho dome na nočnom stolíku pri posteli.
Keď vojdete do chatky, či do pivnice, narazíte na mŕtvoly a rozporcované kusy tiel. Teraz už viete, odkiaľ pochádza „zvláštne mäso“ a prečo je toto miesto bez cudzincov, či iných osadníkov. Nájdete tam tiež rôzne nože, sekače a Rippery (elektrické rezače). V chladničkách nájdete zásoby tohto mäsa.

Rozhodnutie
Keď vyjdete von (z chatky, alebo po návšteve pivnice von z domu), tak tam na vás čakajú všetci štyria dospelí a Jack zisťuje, čo ste objavili. Klamať nemá zmysel. Môžete ich presvedčiť, že vám to nevadí, alebo môžete ísť okľukou (že ste videli, čo tam je, že to boli telá a potom povedať, že vám to nevadí) a ak máte perk „Kanibal“, tak ich ani presviedčať nemusíte a rovno im poviete, že nemáte problém. Jacka poteší, že chápete ich prioritu nachovať rodinu a víta vás ako priateľa. Tiež vám povie, že jeho žena má pre vás mäsový koláč. Ak si vypýtate, tak vám Linda Smithová koláč zo zvláštneho mäsa (Strange Meat Pie).

Ak ste dobrák, tak im rovno povedzte, že sú to chorí bastardi, ktorí zabíjajú nevinných ľudí a skončí to samozrejme prestrelkou, v ktorej svet zbavíte štyroch kanibalov. Sú to zlé postavy (ešte aj z nich môžete získať „prst“ ak máte perk „Lawbringer“). Keď ich zabijete, môžete sa zastaviť za starým Harrisom. Povie vám, že vychová syna Smitha a dcéru Wilsona, aby priniesli trochu dobra do sveta po hrôzach čo sa tu odohrali. Tiež sa od neho môžete dozvedieť niečo o minulosti mesta, kde aj on žil tak ako ostatní, kde sa brali deti susedných rodín navzájom a jedlo sa mäso stoviek cudzincov, ktorí sem zavítali a až po smrti jeho ženy sa začal zamýšľať nad zlom, ktoré tu páchajú.

Na záver ešte môžete preskúmať mesto a okolie. Okrem rezných zariadení nájdete v pivnici aj knihu „Grognak the Barbarian“ (kniha aj ostatné predmety v chate a pivnici sú majetkom rodín, hoci sú to zlé postavy a ich zobratie je krádež). Severne, severovýchodne od mesta vidíte v údolí nákladiak a za ním malú zrúcaninu. V nej je minipríbytok a v ňom pri matraci je kniha „Tales of Junktown Jerky Vendor“. Kniha je voľná, ostatné drobnosti sú niektoré vlastníctvom Scavnengera a niektoré voľné. Západne od tejto zrúcaniny, alebo od Andale severne, severozápadne je pod ruinami mostu diaľnice prevrátený nákladiak, v ktorom nájdete nejaké chemikálie, alkohol a Nuka-Cola Quantum.


24. Bunker Národnej Gardy a osud rodiny Kellerovcov

Z piatich záznamov rodiny Kellerovcov sa dozviete niečo o osudoch tejto predvojnovej rodiny, ktorá sa snažila nájsť úkryt v niektorom z Vaultov a keď to nešlo, pokúšali sa dostať do bunkra v budove národnej gardy. Štyri z týchto záznamov potrebujete, aby ste získali kód k vstupu do bunkra.

VAPL-58 Power Station
Táto elektrárenská rozvodňa je západne od Big Townu. Stačí vám ísť od Big Townu stále po hlavnej ceste na západ a keď miniete Kaelyn´s Bed & Breakfast (poniže ktorého je Vault 106) je to už neďaleko. Cesta vás dovedie rovno k budove s transformátormi. Vnútri je zamknutý trezor a zaheslovaný počítač, ktorým môžete samozrejme trezor otvoriť. Na pracovnom stole je Nuka-Cola Quantum, Bottlecap Mine, transfúzia a šípky. Na stole pri trezore je kniha „Dean´s Electronics“. Vzadu na veľkom ovládacom pulte je Stealth Boy. Pri dverách je rebrík, ktorým sa dostanete na strechu, kde je pár fliaš piva, BB Gun a kniha „U.S. Army: 30 Handy Flamethrower Recipes“.
Severovýchodne, oproti budove, za cestou, poniže reklamnej tabule, je malý zrub. Nie je tam nič moc, akurát lekárnička, medvedík a Nuka-Cola Quantum.
Od hlavnej budovy rozvodne sa dajte na sever a len prejdite popri troch vežiach elektrického vedenia. Pri tretej (a zároveň poslednej) je pri základoch veže malé opevnenie, kde môžete naraziť na ghulskych osadníkov, ktorí sú však voči vám nepriateľskí. Na jednej opore stĺpu je predvojnová kniha, na druhej je Mini Nuke, v poličke je útočná puška a na dole v poličke je aj prvá časť záznamov (Keller Family Transcript 1 of 5). Tento prvý prepis nepotrebujete kvôli kódu, no objasní vám trochu osud rodiny.

Hollowed Moors Cemetery
Tento kostolík nájdete severne od Big Townu. Severozápadne od Meresti Trainyard a severovýchodne od Hamilton´s Hideaway. Od Big Townu sa vám stačí vydať na sever po ceste, prejdite mostom a za mostom naľavo na kopci už vidíte kostol. V ňom čaká skupina super mutantov (pár sa ich tu bude pravidelne objavovať aj neskôr). Pobite ich a v kostole môžete oslobodiť ich väzňa za dobrú karmu. Na stole v krabici pri rádiu je Mini Nuke. Na kazateľnici je druhý záznam (Keller Family Transcript 2 of 5), v kazateľnici je kniha „Big Book of Science“. V zadnej poličke je pri transfúzii a lekárničke kniha „D.C. Journal of Internal Medicine“. Ak sa vydáte ešte severozápadne od kostola za spadnutú železničnú dráhu, tak vybehnite na kopec, pod ktorým vidíte Paradise Falls. Je tu jedna zrúcanina domu, v ktorej je na poličke kniha „Duck and Cover!“.

Grisly Diner
Od Chrámu Jednoty (Temple of the Union, vedľajšia úloha) sa vydajte na sever. Môžete ísť po ceste popod trosky diaľnice, alebo po pozemnej ceste, ktorá sa kľukatí okolo diaľnice. Tam narazíte popri ceste na bistro. Pri vchode aj vzadu je pár nastražených mín. Keď vojdete dovnútra, tak vás napadnú traja nájazdníci, ktorí sa niekde schovávali. Vzhľadom na interiér sú to zrejme kanibali. Vzadu za bistrom je na stole tretí záznam (Keller Family Transcript 3 of 5), pár krabíc s muníciou a čínska útočná puška. Vnútri v bistre je za pultom pri pasci na poličke kniha „Tales of a Junktown Jerky Vendor“. Pár desiatok metrov severne od bistra vidíte na ceste vrak autobusu. V ňom nájdete knihu „U.S. Army: 30 Handy Flamethrower Recipes“.

Rockbreaker´s Last Gas
Podrobnejší popis tejto oblasti nájdete v časti „Lokácie“. Podľa popisu choďte do chatrče na kopci nad čerpacou stanicou a vnútri nájdete na pracovnom stolíku štvrtú nahrávku (Keller Family Transcript 4 of 5).

Anchorage Memorial
Podrobnejší popis tejto oblasti nájdete v časti „Lokácie“ a zájdete tam aj v rámci vedľajšej úlohy „Wasteland Survival Guide“. Severovýchodne vidíte za riekou Dukov´s Place. Severozápadne vidíte za riekou pri budovách dva kamióny, za ktorými je stan. Pri stane je pár supermutantov a v stane je ich zajatec, ktorého môžete pre dobrú karmu oslobodiť. V jednom z kamiónov je v nákladnej časti na poličke kniha „Pugilism Illustrated“. V stane je piata nahrávka (Keller Family Transcript 5 of 5).

National Guard Depot
Táto budova slúžila ako centrála pre ozbrojené jednotky Washingtonu. Nachádza sa na okraji ruín mesta a je prístupná z pustatín, takže sa tam nemusíte dostávať cez metro. Je južne od Vaultu 108 a od Robot Repair Center, no to je dosť ďaleko. Najjednoduchšie je ísť na vonkajšie nástupište mesta Friendship Heights, postupujte na východ a neďaleko nájdete Rock Creek Caverns a kúsok od nich už uvidíte veľkú budovu, pred ktorou parkuje niekoľko vojenských nákladiakov. Pred vstupom do budovy sú dvaja roboti. V celom komplexe vás čakajú len robotickí strážovia.
Prvá časť je National Guard Depot. Má tri poschodia, ktoré sú prešpikované dierami. Sú dosť malé. Ak zbehnete do suterénu, tak na konci narazíte na zamknuté dvere. Nedajú sa vypáčiť, musíte ich otvoriť inde. Keď ich máte po ľavej ruke, choďte do dverí oproti vám. Je tam malá miestnosť a na poličke je kniha „Nikola Tesla and You“. Na prízemí je oproti schodom za dverami za dierou v podlahe pracovný stôl a Bottlecap Mine. Vyjdite na poschodie. Keď vyjdete hore schodmi, oproti vám je potrubie a za ním plošina, na ktorej je naľavo pri stene polica so zničenými knihami. Sú na nej aj dve Predvojnové knihy. Buď tam preskočte cez potrubie, alebo skočte na plošinu oproti a prejdete tam rovno. Potom pokračujte tu na poschodí cez pár miestností dozadu a tam opäť dole schodmi do veľkej miestnosti. Za ňou prejdite do tréningového krídla.
Teraz ste v Depot Training Wing. Prejdite cez pár zničených kancelárií na chodbu. Najprv choďte napravo. Na konci chodby vyjdite hore schodmi na poschodie, na stole je tam kniha „Tales of Junktown Jerky Vendor“. V susednej miestnosti je trezor a nad nim na poličke predvojnová kniha. Vráťte sa dole na chodbu a pokračujte na opačnú stranu. Na konci vojdite do miestnosti s poloblúkovým pultom. Za ním sú v poličkách útočné pušky, 10mm samopaly a bojové prilby. Cez šatňu prejdite na strelnicu. Na streleckých pultoch je ďalšia útočná puška, dve prilby a Ostreľovačka. Prejdite cez strelnicu a na konci dverami prejdite do kancelárií.
V Depot Offices len prejdite centrálnou halou na jej stredovú vyvýšenú plošinu (pod plošinou je počítač na ovládanie strieľní, ak ich chcete hacknúť a neničiť). Z nej prejdite za pult s piatimi počítačmi, hore schodmi a napravo do miestnosti, kde na rádioaktívnom pulte nájdete knihu „Duck and Cover!“. Na konci miestnosti vyjdite po troskách stropu o poschodie vyššie. Tu si len všimnite centrálny stĺp miestnosti, okolo ktorého sú diery v podlahe. Na jeho zadnej strane je polička s troma predvojnovými knihami. Tu hore len prejdite jedinými dverami a dostanete sa naspäť do National Guard Depot.
Ste späť v prvej časti, no ste v hornej miestnosti, kam ste sa inak nemali ako dostať. Naľavo do dverí je na stene tlačidlo, ktorým otvoríte dvere do zbrojnice. Tie sú dole v suteréne, no cez diery v podlahe na ne vidíte aj priamo odtiaľto. Už len pozoskakujte dole, vnútri ďalším tlačidlom na stene otvorte poklop nad schodmi a zbehnite do National Guard Armory. V Zbrojnici vás čaká riadna zásoba. Na poličke oproti počítaču je Bobblehead - Small Guns. Na ostatných poličkách máte dva protiradiačné obleky, pištole, 10mm samopaly, trieštivé míny a granáty, pulzné míny a granáty, nože a obušky, bojové brnenia a prilby, Rady X, RadAway, Buffout, čistú vodu a stimpacky. V jednom rohu je raketomet a 10 rakiet a v druhom rohu je Minigun. Tiež sú tam útočné pušky a muničné zásoby.
Pri dverách bunkru je počítač, ktorým dvere otvoríte, len ak poznáte štvormiestny kód. Ten zistíte zo štyroch záznamov rodiny Kellerovcov. Vnútri nájdete žiariaci ghul (Glowing One) a pár kostier. Ktovie, kto tam takto skončil. Na stole máte 5 kusov Mini Nuke, Experimental MIRV (unikátny Fat Man), knihu „U.S. Army: 30 Handy Flamethrower Recipes“ a v krabici pod stolom je fľaša Nuka-Cola Quantum. Mimo týchto vecí tu nájdete ešte hromadu rozličných drobností.


25. Pevnosť Nezávislosti

V južnej časti sa nachádza Pevnosť Nezávislosti. Hneď pri nej sú ruiny Fairfax, takže to ťažko prehliadnete. Južne od ruín je Andale a severne Vault 101 a Megaton. Keď sa priblížite k pevnosti, osloví vás Obrankyňa Anne Marie Morganová a varuje vás, že prichádza útok nájazdníkov. O chvíľu nato sa objaví pár nájazdníkov. Môžete im pomôcť, no Morgan, Obranca, Obranca Rococo Rockfowl a automatická strielňa ich zvládnu v pohode. Keď padnú, opäť vás Morgan osloví. Zistíte, že je členkou Bratstva Vydedencov. Od nej, aj od Rockfowla a Protektora Casdina zistíte, že členovia Bratstva Vydedencov boli predtým členmi Bratstva Oceli. Hlavnou úlohou Bratstva Oceli je získavať predvojnovú technológiu a poznatky. Je to sebecká, bezohľadná banda egoistov mysliacich len na seba a na svoje „poslanie“. Skupina Bratstva bola vyslaná aj do tejto oblasti, aby tu napĺňala toto „Poslanie“. No časom vodca Owyn Lyons (ako už viete, ak ste sa v rámci hlavného príbehu dostali do Citadely Bratstva Oceli. Môžete sa o tom s Owynom pozhovárať a vysvetlí vám svoj postoj a rozhodnutie pomáhať ľuďom) začal viac dbať na ochranu nevinných ľudí v oblasti, snaží sa potlačiť hrozbu super mutantov a tým pádom má menej času na získavanie technológie. Niektorí pomoc tým, čo to potrebujú, považujú za zradu a opustili Bratstvo Oceli, aby mohli pokračovať v misii získavania technológií. Títo odpadlíci si teda vravia Bratstvo Vydedencov a Fort Independence je ich základňou.
Zistíte, že sa k nim pridať nemôžete, keďže veria, že sú lepší, než všetci ostatní, no keďže sú ich počty obmedzené, sú ochotní akceptovať externú spoluprácu a využiť vás ako hľadača technológií. Ak súhlasíte, že im pomôžete, tak z pevnosti vyjde Protektor Henry Casdin. Odomkne bránu a vy sa s ním môžete pozhovárať. Keďže ste (zrejme) pomohli proti nájazdníkom, pochválila vás Morganová a tak vám dá šancu pre nich pracovať. Máte doniesť technológie ako sú energo zbroje, energetické zbrane, senzory a podobne a za odmenu si môžete vybrať, či budete chcieť náboje 5.56, granáty, stimpacky, alebo RadAway. Veci, ktoré mu dáte, mu môžete potom naspäť ukradnúť, alebo ho zabiť a vziať si ich.

Predmet 5.56 mm munícia Trieštivé granáty RadAway Stimpacky
Mimozemský Blaster - Alien Blaster 484 20 20 20
Mimozemské en. články - Alien Power Cell (12 ks) 240 11 11 11
Energo zbroj Enklávy - Enclave Power Armor 240 11 11 11
Energo prilba Enklávy - Enclave Power Helmet 48 3 3 3
Laserová pištoľ - Laser Pistol 24 2 2 2
Laserová puška - Laser Rifle 96 5 5 5
Plazmová pištoľ - Plasma Pistol 48 3 3 3
Plazmová puška - Plasma Rifle 144 7 7 7
Energo zbroj - Power Armor 192 9 9 9
Energo prilba - Power Helmet 48 3 3 3
Senzorový modul - Sensor Module 12 1 1 1
Kovový šrot - Scrap Metal (2 ks) 12 1 1 1
Tesla Energo zbroj - Tesla Power Armor 288 13 13 13

Ak teda chcete, môžete mu nosiť veci o ktoré má záujem. Ak máte na sebe, alebo v inventári brnenie Vydedencov (Outcast Armor) tak vám ho pri rozhovore automaticky vezme. Ak mu donesiete dostatok technologických kusov a spýtate sa ho, či vám už dôveruje, tak povie, že áno a že ste priateľom Vydedencov (hoci to nič neznamená, stále vás tí v pevnosti, aj hliadky, na ktoré narazíte, ignorujú a pohŕdavo komentujú vašu prítomnosť a nepreukazujú žiadne priateľstvo). Potom vám už ich brnenia nebude Casdin odoberať a budete mať aj povolenie vstúpiť do pevnosti. Ak tam totiž vstúpite skôr, všetci vnútri (vrátane tých troch vonku) budú voči vám nepriateľskí. Aj keď ste však priateľ, nedá vám kľúč, ani dvere neodomkne, takže buď musíte vypáčiť zámku, alebo Casdinovi, či Morganovej ukradnúť vstupnú kartu.
Môžete teda preskúmať interiér ich pevnosti, no prekvapivo tam nie je veľa zaujímavých vecí. Prekvapivo si veci môžete brať, nie je to krádež. Na prízemí je v miestnosti s posteľami, kde spávajú Nuka-Cola Quantum. V susednej miestnosti môžete z počítača stiahnuť dva hlasové záznamy hlásení. Potom prejdite do podzemnej časti. Aby ste sa tam dostali, buď musíte hacknúť počítač, alebo prejdite zvonku (vstup je pod mostom, je zamknutý, no ak máte kartu od Casdina, tak ho ňou otvoríte). Vnútri len úplne na konci nájdite výskumnú miestnosť. V nej si môžete z počítačov stiahnuť informácie o niektorej výbave (Minigun, Plasma Rifle, Laser Rifle, Pulse Granade, Enclave Armor, Missile Launcher). Sú tu aj zamknuté dvere do skladu. V susednej miestnosti je pri posteliach zamknutá truhlica (ľahká zámka) a v nej je kľúč k skladu (ťažká zámka). V sklade nájdete Minigun, plazmovú pušku, laserovú pušku, dve Mini Nuke a unikátny raketomet Miss Launcher.


26. Charon

V Underworlde je v podniku The Ninth Circle ghul Charon. Predáva tu ghul Ahzrukhal, ktorý vám povie, že Charon pracuje pre toho, kto vlastní jeho zmluvu, pretože mal tak trochu vymytý mozog, takže je sám sebou, akurát poslúcha majiteľa jeho zmluvy. Tú vám Ahzrukhal predá za 2000 viečok (za 1000, ak ho presvedčíte pomocou schopnosti Obchod).
Ak nechcete platiť, spýtajte sa, či by ste sa nemohli dohodnúť inak. Povie vám, že nemá rád konkurenciu a tú pre neho predstavuje Greta, čašníčka z Carol´s Place a chce, aby ste ju zabili. Nemôže to spraviť Charon, lebo by všetci vedeli, že ho poslal on. Tiež vám odporučí, aby ste to nerobili nejako verejne, inak sa proti vám postaví celé mesto. Jej zabitie vám samozrejme prinesie zlúokarmu. Môžete sa pokúsiť zabiť ju tichou zbraňou z plíženia v ťahovom móde, keď bude stáť tak, že ju nik nevidí. Ak ju zabijete jednou ranou, nevyvoláte poplach. S perkom „Mister Sandman“ ju môžete zabiť v spánku. Môžete skúsiť použiť Mesmetron. Večer okolo deviatej si zvykne dať prestávku na cigaretu a vyjde si zapáliť von, do vstupnej haly múzea, kde nie je nik (ak nemáte Broken Steel a nepostúpili ste v hlavnom príbehu, potom sa tu objaví Griffon a pár Ghulov), takže ju tam môžete zabiť.
Keď získate kontrakt (či už ste ho kúpili, alebo ste spáchali vraždu), oslovte Charona a povedzte mu, že ste jeho nový zamestnávateľ. Povie vám, aby ste chvíľku počkali, že si niečo musí vybaviť. Zájde k Ahzrukhalovi a zastrelí ho. Povie vám, že to bol zlý človek, no kým mal jeho kontrakt, nemohol nič robiť, ale keďže teraz pracuje pre vás, mohol svet zbaviť tohto zla. Charona máte k dispozícii ako spoločníka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára